Ivan Vovk
Drobečková navigace

Úvod > Blog > Google Analytics a jak na něj jednoduše.

Google Analytics a jak na něj jednoduše.



Datum konání:
8.9.2015

Přehled přístupů z mobilních zařízení po provedeném redesignu. Míra opuštění z mobilu je na příznívých 34%, míra opuštění na desktopu díky jednoduchosti webu na neuvěřitelných 13,69%Google Analytics je vynikající nástroj (a zadarmo) pro analýzu přístupů na web. Ale kdo se v něm má vyznat! Jen co otevřu úvodní stránku, už se na mě dívá: Návštěvy, Uživatelé, Počet stránek na 1 návštěvu, % nových návštěv... A to je jen úvod! Samozřejmě je vhodné chtít od dodavatele technického řešení vysvětlení, případně zasílání reportů, ale je dobré mít alespoň trochu představu, co je pro mě důležité a na co se zaměřit.

To je ale hlavně u každého firemního webu různé, závisí to na typu podnikání, co je cílem webu, co od toho očekávám a pod. Nicméně některé faktory jsou podle mě důležité napříč oborovým spektrem webů:

Míra okamžitého opuštění - je procentuální podíl návštěv jen jedné stránky (tj. návštěv, při kterých uživatel opustil web už na vstupní stránce, aniž by uskutečnil nějakou interakci). Nad 50% je rozhodně k zamyšlení, zda se nevěnovat novému designu webu. Víc jak polovina lidí Vám prostě odejde z první stránky, nejčastěji proto, že se jim nelíbí nebo se na ni neorientují. Vše pod 35% je "prostě slušnej oddíl"

Přístupy z mobilních zařízení - někde se zatím pohybují do 10 procent a tak není akutní to řešit, nad 15% určitě stojí za to nad responzivním redesignem uvažovat. Máte nad 30% a nemáte responzivní web? V Japonsku se tomu říkalo Harakiri. Podle dochovaných zpráv nikdo nepřežil...

Akvizice - Veškerá návštěvnost - Zdroj/médium - jeden z nejdůležitějších parametrů. Ideální je, pokud zde návštěvy z organického vyhledávání tvoří nadpoloviční počet celkových přístupů. Pokud ne uvažujte o optimalizaci webu. Návštěvnost se dá také v tomto směru zvýšit PPC kampaní, ale v tomto přehledu hned uvidíte, že PPC má vždy výrazně vyšší Míru okamžitého opuštění....

Konverze - Cíle - Přehled (musí být nastaveno!)- rychlé a jednoduché vyhodnocení na jakou stránku chodí návštěvníci nejčastěji.

Tyto 4 základní parametry řeknou i laikovi, co důležitého se na jeho webu děje a jak se může zařídit do budoucna

Dobře nastavené SEO - 635% lidí přichází z organického vyhledávání, není třeba dohánět to PPC kampaní.

Celkový přehled, vysoká návštěvnost je dána sezónou, míra opuštění pouhých 20% je vynikající parametr, podobně i skoro 6 stránek na návštěvu a skoro 4 minuty tam ta návštěva vydržela...

Dobře nastavené SEO - 635% lidí přichází z organického vyhledávání, není třeba dohánět to PPC kampaní. Celkový přehled, vysoká návštěvnost je dána sezónou, míra opuštění pouhých 20% je vynikající parametr, podobně i skoro 6 stránek na návštěvu a skoro 4 minuty tam ta návštěva vydržela...

 

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů