Často mi moji potencionální zákazníci při zmínce o měsíčních servisních poplatcích, které obsahují mimo jiné i licenci našeho vlastního redakčního systému IPO argumentují celkem logickým názorem - Wordpress, Drupal nebo Joomla jsou "zadarmo", nebudu platit nic měsíčně, občas něco ad hoc na úpravu. A můžu si to kdykoli sbalit a odnést kamkoli. Schopný obchodník jistě najde správné argumenty k podpoře vlastního redakčního sytému :-) ale vzhledem k tomu, že nejde ani tak o argumenty ale praktické příklady dovolil bych si odkázat na (trochu starší) článek Honzy Malého z prosince 2013 - Proč nepoužívat Drupal nebo Wordpress pro firemní web
A protože je článek přeci jen trochu odborně zaměřen dovolím si "vykrást" z něj přehlednou tabulku (snad se za to na mě autor nebude zlobit, když ho cituji...) o výhodách a nevýhodách licencovaného redakčního systému:
nejlepší možnost je na každém řádku zvýrazněna.
Joomla, Wordpress, Drupal - vlastní grafika |
Joomla, Wordpress, Drupal - profi šablona |
Vlastní CMS - vlastní grafika 1) |
|
---|---|---|---|
licenční poplatky | vybrané pluginy + práce grafika | vybrané pluginy + profi šablona | licence systému + práce grafika |
instalace | středně složitá | snadná | snadná |
nastavení | středně složité | středně složité | snadné |
modifikovatelnost | vyšší | nižší až střední | velmi vysoká |
implementace grafiky | složitá | není nutná | průměrně složitá |
pozdější rozšiřování | středně složité | složité | jednoduché |
náhodné problémy za provozu (aktualizace, bezpečnost) |
vysoké riziko | vysoké riziko | nízké riziko |
pozdější vývoj jinou firmou / developerem | možný | možný | obtížný |
dostupnost kódu cizím útočníkům | vysoká | vysoká | obvykle velmi nízká |
nároky na server | vysoké | nejvyšší 2) | nízké |
1) jde o typický zákaznický systém správy obsahu
2) profi šablony obvykle nabízí více možností, než je aktuálně třeba, díky čemuž je kód robustnější a provoz pomalejší
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Pardubický kraj
Královéhradecký kraj
Přidat komentář