Vzhledem k tomu, že mě občas mí zákazníci oslovují s žádostí vložit do jejich webu růžné certifikáty či ověření, mě velice zaujal článek od pana Dočekala na portále http://www.pooh.cz/ (opravudu doporučuji přečíst). Podobné firmy totiž nesledují často nic jiného, než získat Váš kontakt a ten případně použít k některým nekalým praktikám, jako je spam, phishing pod. Proto je vždy dobré, pokud se rozhodnete vyhodit z okna částku v řádu často i několika tisíc za "reklamu", jejíž účinnost je velice pochybná, číst opravdu pozorně podmínky smlouvy. A pokud se tam mluví o Vašem souhlasu nějak dále nakládat s osobními nebo firemními údaji tak si uvědomit, že tento souhlas může být to primární, o co vlastně jde. Zkuste si nejdříve najít na internetu informace o společnosti, která tuto službu nabízí, názory firem, které tuto službu využívají a rozhodně se vyplatí obrátit na Vašeho marketingového dodavatele služeb, zda si myslí, že to bude mít nějaký účinek.
Neodsuzuji šmahem včechny tyto společnosti ani jejich certifikáty, nedělají většinou nic, co by bylo na za hranou zákona. Koneckonců jde vždy o vztah dvou subjektů - Vámi a onou společností, který uzavíráte za plného vědomí. Jde o to, zda ho uzavíráte také náležitě poučení včetně důsledků, které tato smlouva může mít. A zda by nebylo lepší tech pár stovek nebo tisíc investovat v rámci online reklamy např. financováním PPC kampaně nebo celkové optimalizace Vašeho firemního webu
Pardubický kraj
Královéhradecký kraj