Analýza klíčových slov podruhé
Nedávno se mi jeden potencionální zákazník pochlubil, že nepotřebuje žádnou optimalizaci, protože na výraz "svíčkové knoty" (nebo tak nějak to bylo...) vybíhá na první stránce přirozeného vyhledávání jak Google, tak i Seznamu. To je sice pěkné, ale počet lidí, kteří hledají tento výraz se limitně blíží nule - na Seznamu měsíční průměr 24, Google statistiku vůbec nezaznamenal.Proto je mnohem lepší být vidět na slova či výrazy, která lidi hledají? A která to tedy doopravdy jsou??
K tomu právě slouží klasifikační analýza klíčových slov:
Na začátku třídíme klíčová slova související s vaším oborem, až nám zůstanou výrazy, které jsou pro úspěch vašeho webu nejdůležitější. Klasifikační analýza má 4 části:
1. Sestavení klíčových slov
Nejprve vytvoříme seznam všech výrazů a slovních spojení, která se týkají vašeho podnikání. Pracujeme i se stovkami a někdy dokonce tisíci slov.
2. Nejvíce hledaná slova
Pak zjistíme, které z těchto termínů lidé hledají na Googlu a Seznamu nejvíce, a která naopak ne. Výsledek mnohdy bývá úplně jiný, než byste čekali.
3. Rozdělení do skupin
Klíčová slova, která jsou nejvíce frekventovaná, pak rozdělíme do kategorií.
Příklad: U prodejce kabelek* by mohly tyto skupiny vypadat takto:
- Kabelky podle značek - v této skupině mohou být klíčová slova jako kabelky Guess, kabelky Desigual nebo třeba kabelky Michael Kors atd.
- Kabelky podle materiálu - kožené, koženkové, textilní kabelky
- Kabelky podle ceny - levné nebo luxusní kabelky, kabelky ve slevě
Další kategorie, např. kabelky podle účelu (do společnosti, pro volný čas, do práce), způsobu nošení (přes rameno, do ruky), podle barev atd.
4. Nejvíce hledané skupiny
Nyní se opět zaměříme na chování potenciálního zákazníka a zjistíme, podle čeho váš produkt nejčastěji hledá. Díky tomu pak určíme, které z vytypovaných kategorií budou pro úspěch vašeho webu nejdůležitější.
*Pozn.: Veškerá data o kabelkách, která zde používáme, jsou pouze hypotetická.