Ivan Vovk
Drobečková navigace

Úvod > Blog

Blog


2 Starší

Letní akce pro obce

Datum konání: 1. 6. 2016 - 31. 8. 2016

Letní akce pro obce

Většnina mých zákazníků z oblasti obcí a měst už o tomto ví, nicméně vzhledem k tomu, že se mi ozvala jedna menší obec, kde nedávno proběhl klasický redesign, že jsem na ně zapomněl s touto informací dávám na vědomí i přes tyo aktuality:

Aktuálně probíhá "letní akce" - spojení redesignu webu nastaveného i pro mobilní zobrazování (responzivní design) plus celkem 5 modulů (informační SMS, rezervační modul, propojení na portály akce.cz a turistika.cz a kalendář akcí. Dále zájemcům navyšujeme prostor na hostingu o 1 GB a také provádíme legislativní optimalizaci webu.

Propagační materiál

letak.jpg

Nabídku již využilo poměrně velké množství obcí, hotové jsou již např. Sruby, Černožice, Žďárky... V případě zájmu si můžete sjednat schůzku třeba přes kontaktní formulář.


Autor: Ivan Vovk Publikováno 20. 7. 2016 15:49
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Jste lepší než Seznam?

Datum konání: 7. 6. 2016

Nový test společnosti Google pro změření rychlosti webových stránek a jejich kompatibility s mobilními zařízeními

Včera vyšel na Marketing Journalu zajímavý článek s odkazem na test pro měření rychlosti webů jak na mobilu tak i na desktopu a také jejich kompatibility s mobilními zařízeními. Po vzkoušení na webech několika svých zákazníků, kde test na kompatibilitu dopadl vždy dobře ale rychlost převážně u mobilů celkem nic moc mě napaadlo otestovat nezjznámější český portál Seznam. Výsledek mě uspokojil:

test Seznam

Nízké skóre zobrazování na mobilech u Seznamu je samozřejmě dáno velkým množstvím informací a částečně také menší optimalizací stránky na data. Víceméně konkurenční portál Idnes se o své mobilní zákazníky stará přeci jen lépe, což znám i z vlastní praxe, kdy si u snídaně na mobilu čtu zprávy z těchto 2 portálů:

idnes

A jak jste na tom s Vaším webem Vy? Jste lepší než Seznam nebo Idnes? Koneckonců i na tomto závisí ochota návštěvníků na vašem webu zůstat a procházet ho, udělat objednávku nebo přijet na Vaši akci.... Otestovat si můžete na adrese https://testmysite.thinkwithgoogle.com/ . A pro zajímavost skóre tohoto webu:

vovk

Čili pořadi: Idnes 236 bodů, tento web druhé místo za 233 bodů a Seznam třetí - 215 bodů. Dobrý, ne?


Autor: Ivan Vovk a Google Publikováno 7. 6. 2016 10:36

Novinky v obecních webech

Datum konání: 19. 5. 2016

Novinky v obecních webech

V březnu a dubnu se "protrhl pytel" s redesigny obecních webů a tento trend pokračuje i nadále. Těší nás, že nám naši zákazníci důvěřují a nechávají si vylepšovat své obecní weby nejen graficky ale i nasazováním nových modulů a funkcionalit.

Nové redesigny najdete v sekci Obecní reference, přehodil jsem řazení, takže se nyní posledně vložené řadí na začátek...

Dále jsme nastavili možnost ovlivnit obrázek zobrazovaný při sdílení příspěvku na sociálních sítích. Přednost má úvodní obrázek článku, pokud není nastaven, zobrazí se výchozí obrázek pro sociální sítě("Sociální média => Vlastní obrázky statusů"). Ideálně tedy lze nastavit pro sdílení např. znak obce..

A na závěr velice důležitá informace - první obecní web (Mladkov) jsme kompletně překlopili na zabezpečený protokol https! Lze tedy zde naplno vzužít uživatelskou sekci, kde jsou data uživatelů výrazně lépe chráněna než za použití standardního protokolu http!

Vzor návrhu pro obec Černovice

obeccernovice.jpg

Původní web

Černovice - původní web


Autor: Ivan Vovk Publikováno 19. 5. 2016 15:06
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Nové obecní weby

Datum konání: 4. 1. 2016

Nové obecní weby

Do referencí jsem právě přidal 2 obecní weby předané koncem minulého roku a také jeden web mikroregionu:

Jak si můžete všimnout, jsou to již všechno grafiky přizpůsobené pro správné zobrazování na mobilních zařízeních (mobilech, tabletech) - tzv. responzivní design.

A to je právě trend nejen pro rok 2016 ale prostě pro další roky. Na grafu si můžete prohlédnout výstup z Google Analytics u jedné obce střední velikosti (cca 360 obyvatel, aktivní) - porovnání návštěvnosti v prosinci za poslední 3 roky. Zatímco celkový objem návštěvníků webu zůstává prakticky stejný, je zde vidět výrazný posun k mobilní návštěvnosti a to řádově o desítky procent!

staistika mobily x desktop

Pokud chcete vědět, jak na tom je Váš obecní veb dejte vědět, podíváme se na to!


Autor: Ivan Vovk Publikováno 4. 1. 2016 15:53
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Přístupnost webu - zbytečný luxus?

Datum konání: 28. 10. 2015

Přístupnost webu

čtecí zařízení u počítačeNejdříve o tom, co je vlastně přístupný web: Za přístupný web lze dnes považovat takový web, který bude návštěvník s těžkým zdravotním postižením schopen i přes svůj zdravotní handicap, za pomoci prostředků, které má k dispozici, a způsobem, který mu vyhovuje, efektivně používat a dosáhnout svého cíle.

Přístupnost není jen otázkou několika málo hendikepovaných uživatelů. Je to jedna ze základních věcí, na něž by měl dobrý tvůrce či majitel webu dbát. Pro weby veřejné správy je přístupnost dokonce daná zákonem.

A jak poznáte, že je Váš web přístupný? Velice těžko! Respektive je několik cest, jak to zjistit:

1) Uživatelské testování

Je nejpřesnější ale také nejnákladnější. Necháte procházet svůj web několika lidmi s rozdílným stupněm postižení. Od nich pak získáte zpětnou vazbu, co je špatně, co se nedá přečíst, kam se na vašem webu nedostanou či jaké dokumenty si prostě nepřečtou. Je to velice náročné na čas a přípravu a tudíž i finančně nákladné.

2) Testování na zkladě některých technických nástrojů a zkušeností webmastera.

Není tolik objektivní ale také není třeba pro začátek vkládat nějaké výrazné investice. A základní a největší chyby v přístupnosti odhalí také.

Máte zájem zdarma zjistit největší chyby v přístupnosti vašeho webu? Kontaktujte mě ohledně nezávazné konzultace na toto téma, nebo mi jednoduše zašlete doménu (adresu) Vašeho webu a já se pokusím tyto chyby nalézt a doporučit Vám řešení.

A na závěr (slušňáci prominou) - jedno vzdělávací video, opravdu stojí za shlédnutí


Autor: Ivan Vovk Publikováno 28. 10. 2015 22:37
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Responzivní design v obecním webu

Datum konání: 8. 9. 2015

Minulý týden jsem byl představit systém IPO v jedné poměrně malé obci (cca 230 obyvatel). A jako první doplňující otázka po představení nejdůležitějších věcí, redakčního systému a lehkosti editace zaznělo:

A bude to (rozumněj - web) umět zobrazovat i na mobilu a tabletu správně?

responzivní design obecního webu

Docela mě překvapilo, že neuvolnění zastupitelé, kteří chodí na úřad jen jednou týdně a zas tolik informací z tohoto soudku by nemuseli mít, mají o tomto přehed. Chvíli jsme o tom debatovali ve stylu: je tu pár mladých, kteří na internet už jinak než z mobilu nechodí a podobně. A pak ode mě samozřejmě uslyšeli. Ano, není problém udělat responzivní obecní web pro správné zobrazování na mobilech a tabletech. Koneckonců máme už dost referencí:

Responzivní obecní weby

A také pár statistik. V obecním sektoru chodí na weby města a obcí již 20 - 30% návštěvníků a je prakticky jedno, zda jde o malou obec nebo větší město.

Takže mě to utvrdilo v mém zjištění, že na velikosti opravdu nezáleží :-) Záleží na tom, zda mám zájem lidem co nejvíce přiblížit dění v obci či městě nebo jen chci splnit to, co musím. Někdy je to samozřejmě těžké, něco to stojí a taky je s tím práce navíc, zvlášť v těch opravdu malých vesnicích (koneckonců z jedné takové jsem i já), ale jde to.


Autor: Ivan Vovk Publikováno 8. 9. 2015 9:21
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Cool adresa v aktualitách, fotogalerii, produktech a vůbec.

Datum konání: 27. 7. 2015

V dnešním příspěvku bych chtěl poukázat nejen na důležitost zadávání cool adresy v detailech, jako jsou nové aktuality, nové fotogalerie a jednotlivé produkty v katalogu zboží, ale také na vhodnost tyto nové adresy přidávat ihned do indexu Google a Seznamu.

cool adresa vkládaná do katalogu zboží, důležité je také vyplnění popisku obrázkuV případě, že na svém webu vytvoříte novou aktualitu, nové fotoalbum či nový produkt v katalogu je vyloženě vhodné vyplnit při vkládání i tzv. cool adresu. Rozhodně vypadá lépe (byť je to demo stránka) adresa http://demo-vovk.antee.cz/katalog/produkt/mozaika-fialova-obdelnik než původní http://demo-vovk.antee.cz/katalog?categoryId=411&id=852&action=itemDetail&oid=3406428&nid=12501. Ale nejde jen o to, že to "vypadá lépe". Google i Seznam tyto adresy indexují (zařazují do databáze pro vyhledávání) mnohem rychleji a ochotněji.

Nicméně pokud např. máte na webu novou aktualitu, která bude za týden, může se stát, že ji jak Google, tak Seznam, stejně zařadí do indexu až za 14 dní, případně vůbec. Existují ovšem cesty, jak toto urychlit:

1) Přidat stránku do indexu ručně. Pro Google je to adresa https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url (nutno být přihlášen pod účtem Google), u Seznamu je to stránka http://search.seznam.cz/pridej-stranku . U Google bývá stránka zařazená do indexu tímto způsobem často už do několika minut a i Seznam se v tomto směru oproti dřívějšímu stavu výrazně zlepšil.

2) V případě, že je rychlé zařazení Vaší nové adresy do indexu pro Vás opravdu důležité nepochybně pomůže i její umístění do již indexovaných stránek na Vašem webu, nejlépe (pokud to je rozumné) na hlavní stránce, případně i mimo hlavní web někde na diskusním fóru, sociálních sítích a pod.

Pokud by u Vás tato situace nastala (potřeba rychle přidat adresu do vyhledávání) a nebyli si jisti, zda to zvládnete, případně nemáte žádný účet u Google,  klidně mě kdykoli kontaktujte a adresu mi zašlete. Přidám Vám ji tam co nejdříve, což jdu také udělat s touto aktualitou :-)


Publikováno 27. 7. 2015 8:43

SMS modul

Datum konání: 26. 6. 2015

sms přehled obec BukoviceSplečnost Antee v březnu 2015 zprovoznila modul "Zasílání informačních SMS přímo z editace IPO". K vývoji tohoto mudulu nás dovedly požadavky převážně obecních zákazníků, kteří vyžadovali rychlý komunikační kanál pro občany, návštěvníky webu a pod. Po testovacím a zkušebním období se nárůst odeslaných SMS zvýšil od dubna v řádek stovek procent! Mnoho obcí využívalo na tuto službu externí systémy s cenou za SMS kolem 1,- Kč. Po provedené kalkulaci poměrně ochotně přešli na modul, který je integrovaný do IPO editoru, takže mimo výhodnější ceny za SMS (již od 0,40 Kč) odpadá obsluha druhého systému. Původně jsem se domníval, že modul bude vyhovovat spíše větším obcím a městům a jsem docela mile překvapen, že své využití nachází i v poměrně malých vesnicích. V přiloženém grafu se můžete podívat na nárůst SMS od nasazení modulu:

sms - graf

 

V případě zájmu o bližší informace mne kdykoli kontaktujte na 736 504 086 nebo mailem


Autor: Ivan Vovk Publikováno 26. 6. 2015 10:44

Povinné informace na obecních webech

Datum konání: 2. 5. 2015

Mnoho našich zákazníků - obcí se na nás obrací s dotazy ohledně legislativy obecních webů. Povinné informace jsou dány zákonem 106/1999 o svobodném přístupu k informacím a struktura stránky povinných informací je dána vyhláškou442/2006.

Mimo toto by měl obecní web splňovat i řadu dalších parametrů jak legislativních, tak i z hlediska přístupnosti, orientace navštěvníka, dohledatelnost informací a pod.

Poivinně zeřejńované informaceProto našim zákazníkům z obecními weby nabízíme službu LOW - legislativní optimalizace webu která zahrnuje:

  • doplnění či aktualizaci povinně zvěřejňovaných informací,
  • úpravu úřední desky a případné zprovoznění nové verze,
  • validaci kódu stránek,
  • propojení na veřejné zakázky,
  • a další.

Využijte naší služby Legislativní optimalizace webu a my Vám vše zkontrolujeme a opravíme tak, aby byl Váš obecní web po legislativní stránce v pořádku.

Sjednejte si schůzku


Publikováno 3. 12. 2014 22:50

2 Starší