Ivan Vovk
Drobečková navigace

Úvod > Blog

Blog


Štítky:


Seznam zvedá váhu kvality stránky nad relevanci

Datum konání: 30. 10. 2016

Seznam zvedá váhu kvality stránky nad relevanci

Převzato z http://404m.com/2016/10/28/seznam-zveda-vahu-kvality-stranky-nad-relevanci/

Asi není třeba citovat celý článek, nicméně základní výstupy jsou natolik závažné, že neuškodí je vypíchnout:

seznamCo si Seznam představuje pod pojmem kvalita?

  • stránka dobře plní svůj účel
  • obsah je snadno dosažitelný a přehledně organizovaný
  • obsah je originální
  • obsah je odborný a důvěryhodný; je zřejmé, kdo ho vytvořil
  • lze zjistit, kdo web provozuje; je možné ho kontaktovat
  • web má dobrou pověst

Ne, že by to bylo něco zásadně objevitelského, Goole to podobně prezentuje už dávno. nicméně Seznam jako stále ještě významný hráč ve vyhledáván na českém trhu toto doposud nijak nezohledňoval. A co to znamená v praxi?? Jednoduché a základn věci:

  • Vaše stránka se odteď musí líbit nejen robotovi, ale také lidem, kteří podobných stránek vidí desítky za den.
  • Důležitá bude také "vizuální důvěryhodnost"
  • Výrazně více bude záležet na jasný, jednoduchý, vzdušný a funkční design, o mobilnosti už asi nemá ani cenu mluvit.

Taže si zde dovolím připomenout a zároveň parafrázovat jednu poučku dr. Edwardse Deminga (průkopníka metody řízení úplné kvality):

Nemusíte se tak chovat (přizpůsobovat svůj firemní web). Koneckonců, vítězství není povinné.


Publikováno 30. 10. 2016 20:17
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Co čeká weby ve vyhledávání Google a Seznam

Datum konání: 22. 10. 2016

Co čeká weby ve vyhledávání Google a Seznam?

Zdroje:

Jak se píše vůkol ve světě SEO a příbuzných oblastí: Jedná se možná koncepčně o největší změnu vhistorii hledání na Google.

mobilní web

Jedná se o to, že Google již zcela jasně avizoval, že je víceméně připraven nasadit nový index, který bude nejen evidovat  jenom weby optimalizované pro mobily a tablety, ale tento index bude mít i větší prioritu.

Z tohoto plyne jeden velice důležitý faktor. Za prvé to, že ti, co nebudou mít mobilní verzi webu pomalu odejdou do propadliště webových dějin. Ale to už také nemusí stačit. Výhodu by mohly mít ty weby, kde bude nabízen jiný obsah pro desktopovou verzia jiný pro mobilní. A vypadá to, že řečeno slovy Járy Cimrmana - můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat…

A nutno dodat, že podle zpráv z kuloáru se Seznam k něčemu podobnému nechystá....


Publikováno 22. 10. 2016 22:33
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Školní weby

Datum konání: 4. 9. 2016

Školní weby

Střední průmyslová škola stavební PardubiceNějak se nám to přes prázdniny sešlo (opravdu ale jen náhodou) a koncem srpna jsme v Královéhradeckém a Pardubickém kraji dofinišovali s výrobou hend několika školních webů. A protože se domnívám, že zaslouží samostatnou kategorii v referencích, udělal jsem ji - http://www.ivanvovk.cz/vyroba-webu-reference/skolni-weby

Mimoto také na základě přání organizátorů Schoolwebu (soutěž webů základních a středních škol) napsala kolegyně velice zajímavý článek o tom, jak zadat výrobu školního webu - platí i obecně pro firmy i obce. A nejen o tom se také můžete seznámit na záznamech z konference konané u příložitosti předávání cen vítězů Schoolwebu 2016.


Publikováno 4. 9. 2016 16:03
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Letní akce pro obce

Datum konání: 1. 6. 2016 - 31. 8. 2016

Letní akce pro obce

Většnina mých zákazníků z oblasti obcí a měst už o tomto ví, nicméně vzhledem k tomu, že se mi ozvala jedna menší obec, kde nedávno proběhl klasický redesign, že jsem na ně zapomněl s touto informací dávám na vědomí i přes tyo aktuality:

Aktuálně probíhá "letní akce" - spojení redesignu webu nastaveného i pro mobilní zobrazování (responzivní design) plus celkem 5 modulů (informační SMS, rezervační modul, propojení na portály akce.cz a turistika.cz a kalendář akcí. Dále zájemcům navyšujeme prostor na hostingu o 1 GB a také provádíme legislativní optimalizaci webu.

Propagační materiál

letak.jpg

Nabídku již využilo poměrně velké množství obcí, hotové jsou již např. Sruby, Černožice, Žďárky... V případě zájmu si můžete sjednat schůzku třeba přes kontaktní formulář.


Autor: Ivan Vovk Publikováno 20. 7. 2016 15:49
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Jste lepší než Seznam?

Datum konání: 7. 6. 2016

Nový test společnosti Google pro změření rychlosti webových stránek a jejich kompatibility s mobilními zařízeními

Včera vyšel na Marketing Journalu zajímavý článek s odkazem na test pro měření rychlosti webů jak na mobilu tak i na desktopu a také jejich kompatibility s mobilními zařízeními. Po vzkoušení na webech několika svých zákazníků, kde test na kompatibilitu dopadl vždy dobře ale rychlost převážně u mobilů celkem nic moc mě napaadlo otestovat nezjznámější český portál Seznam. Výsledek mě uspokojil:

test Seznam

Nízké skóre zobrazování na mobilech u Seznamu je samozřejmě dáno velkým množstvím informací a částečně také menší optimalizací stránky na data. Víceméně konkurenční portál Idnes se o své mobilní zákazníky stará přeci jen lépe, což znám i z vlastní praxe, kdy si u snídaně na mobilu čtu zprávy z těchto 2 portálů:

idnes

A jak jste na tom s Vaším webem Vy? Jste lepší než Seznam nebo Idnes? Koneckonců i na tomto závisí ochota návštěvníků na vašem webu zůstat a procházet ho, udělat objednávku nebo přijet na Vaši akci.... Otestovat si můžete na adrese https://testmysite.thinkwithgoogle.com/ . A pro zajímavost skóre tohoto webu:

vovk

Čili pořadi: Idnes 236 bodů, tento web druhé místo za 233 bodů a Seznam třetí - 215 bodů. Dobrý, ne?


Autor: Ivan Vovk a Google Publikováno 7. 6. 2016 10:36

Novinky v obecních webech

Datum konání: 19. 5. 2016

Novinky v obecních webech

V březnu a dubnu se "protrhl pytel" s redesigny obecních webů a tento trend pokračuje i nadále. Těší nás, že nám naši zákazníci důvěřují a nechávají si vylepšovat své obecní weby nejen graficky ale i nasazováním nových modulů a funkcionalit.

Nové redesigny najdete v sekci Obecní reference, přehodil jsem řazení, takže se nyní posledně vložené řadí na začátek...

Dále jsme nastavili možnost ovlivnit obrázek zobrazovaný při sdílení příspěvku na sociálních sítích. Přednost má úvodní obrázek článku, pokud není nastaven, zobrazí se výchozí obrázek pro sociální sítě("Sociální média => Vlastní obrázky statusů"). Ideálně tedy lze nastavit pro sdílení např. znak obce..

A na závěr velice důležitá informace - první obecní web (Mladkov) jsme kompletně překlopili na zabezpečený protokol https! Lze tedy zde naplno vzužít uživatelskou sekci, kde jsou data uživatelů výrazně lépe chráněna než za použití standardního protokolu http!

Vzor návrhu pro obec Černovice

obeccernovice.jpg

Původní web

Černovice - původní web


Autor: Ivan Vovk Publikováno 19. 5. 2016 15:06
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Google aktualizoval Webmaster Guidelines

Datum konání: 3. 2. 2016

Google aktualizoval Webmaster Guidelines

Zde si dovolím citovat některé (podle mě nejdůležitější) bloky z článku Lukáše Palkoviče "Google aktualizoval Webmaster Guidelines. Všimli jste si?", kterým porozumí snad každý a jsou velice důležité v oblasti SEO - čili pro umísťování webu ve vyhledávání, v tomto případě Googlu:

Mobilní web považuje Google za samozřejmost. Pokud ho ještě nemáte, už včera bylo pozdě a rychle si mobilní verzi svých stránek pořiďte.
Internímu prolinkování webu přikládá Google i nadále vysokou váhu!
Google nemá rád hlemýždě. Zato je mu sympatická rychlost. Svižně svištící stránky hodnotí Google příznivěji. 
Neskrývejte na stránkách obsah! Skrytý obsah bude Google považovat za méně důležitý a bude mu snižovat váhu.  

Potřebujete změřit rychlost Vašeho webu nebo zjistit, jak jste na tom s celkovým prolinkováním interním i externím? Dejete vědět :-)


Autor: Ivan Vovk, Publikováno 3. 2. 2016 12:12
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Proč (ne)používat open-source systémy?

Často mi moji potencionální zákazníci při zmínce o měsíčních servisních poplatcích, které obsahují mimo jiné i licenci našeho vlastního redakčního systému IPO argumentují celkem logickým názorem  - Wordpress, Drupal nebo Joomla jsou "zadarmo", nebudu platit nic měsíčně, občas něco ad hoc na úpravu. A můžu si to kdykoli sbalit a odnést kamkoli. Schopný obchodník jistě najde správné argumenty k podpoře vlastního redakčního sytému :-) ale vzhledem k tomu, že nejde ani tak o argumenty ale praktické příklady dovolil bych si odkázat na (trochu starší) článek Honzy Malého z prosince 2013 - Proč nepoužívat Drupal nebo Wordpress pro firemní web

A protože je článek přeci jen trochu odborně zaměřen dovolím si "vykrást" z něj přehlednou tabulku (snad se za to na mě autor nebude zlobit, když ho cituji...) o výhodách a nevýhodách licencovaného redakčního systému:

Srovnávací tabulka

nejlepší možnost je na každém řádku zvýrazněna.

  Joomla, Wordpress, Drupal
- vlastní grafika
Joomla, Wordpress, Drupal
- profi šablona
Vlastní CMS
- vlastní grafika 1)
licenční poplatky vybrané pluginy + práce grafika vybrané pluginy + profi šablona licence systému + práce grafika
instalace středně složitá snadná snadná
nastavení středně složité středně složité snadné
modifikovatelnost vyšší nižší až střední velmi vysoká
implementace grafiky složitá není nutná průměrně složitá
pozdější rozšiřování středně složité složité jednoduché
náhodné problémy za provozu
(aktualizace, bezpečnost)
vysoké riziko vysoké riziko nízké riziko
pozdější vývoj jinou firmou / developerem možný možný obtížný
dostupnost kódu cizím útočníkům vysoká vysoká obvykle velmi nízká
nároky na server vysoké nejvyšší 2) nízké
 

1) jde o typický zákaznický systém správy obsahu
2) profi šablony obvykle nabízí více možností, než je aktuálně třeba, díky čemuž je kód robustnější a provoz pomalejší

Je to samozřejmě subjektivní vyjádření, které vychází z pozice autora (se kterým se ztotožňuji) nicméně jedna otázka - dává Vám to smysl?


Publikováno 23. 1. 2016 19:29
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Nové obecní weby

Datum konání: 4. 1. 2016

Nové obecní weby

Do referencí jsem právě přidal 2 obecní weby předané koncem minulého roku a také jeden web mikroregionu:

Jak si můžete všimnout, jsou to již všechno grafiky přizpůsobené pro správné zobrazování na mobilních zařízeních (mobilech, tabletech) - tzv. responzivní design.

A to je právě trend nejen pro rok 2016 ale prostě pro další roky. Na grafu si můžete prohlédnout výstup z Google Analytics u jedné obce střední velikosti (cca 360 obyvatel, aktivní) - porovnání návštěvnosti v prosinci za poslední 3 roky. Zatímco celkový objem návštěvníků webu zůstává prakticky stejný, je zde vidět výrazný posun k mobilní návštěvnosti a to řádově o desítky procent!

staistika mobily x desktop

Pokud chcete vědět, jak na tom je Váš obecní veb dejte vědět, podíváme se na to!


Autor: Ivan Vovk Publikováno 4. 1. 2016 15:53
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Analýza klíčových slov podruhé

Datum konání: 16. 12. 2015

Analýza klíčových slov podruhé

Nedávno se mi jeden potencionální zákazník pochlubil, že nepotřebuje žádnou optimalizaci, protože na výraz "svíčkové knoty" (nebo tak nějak to bylo...) vybíhá na první stránce přirozeného vyhledávání jak Google, tak i Seznamu. To je sice pěkné, ale počet lidí, kteří hledají tento výraz se limitně blíží nule - na Seznamu měsíční průměr 24, Google statistiku vůbec nezaznamenal.

Hledanost výrazu "svíčkové knoty" na SeznamuProto je mnohem lepší být vidět na slova či výrazy, která lidi hledají? A která to tedy doopravdy jsou??

K tomu právě slouží klasifikační analýza klíčových slov:

Na začátku třídíme klíčová slova související s vaším oborem, až nám zůstanou výrazy, které jsou pro úspěch vašeho webu nejdůležitější. Klasifikační analýza má 4 části:

1.  Sestavení klíčových slov
Nejprve vytvoříme seznam všech výrazů a slovních spojení, která se týkají vašeho podnikání. Pracujeme i se stovkami a někdy dokonce tisíci slov.  

2.  Nejvíce hledaná slova
Pak zjistíme, které z těchto termínů lidé hledají na Googlu a Seznamu nejvíce, a která naopak ne. Výsledek mnohdy bývá úplně jiný, než byste čekali.

3.  Rozdělení do skupin
Klíčová slova, která jsou nejvíce frekventovaná, pak rozdělíme do kategorií.  
Příklad: U prodejce kabelek* by mohly tyto skupiny vypadat takto:  

  • Kabelky podle značek - v této skupině mohou být klíčová slova jako kabelky Guess, kabelky Desigual nebo třeba kabelky Michael Kors atd.
  • Kabelky podle materiálu - kožené, koženkové, textilní kabelky  
  • Kabelky podle ceny - levné nebo luxusní kabelky, kabelky ve slevě

Další kategorie, např. kabelky podle účelu (do společnosti, pro volný čas, do práce), způsobu nošení (přes rameno, do ruky), podle barev atd.
 
4.  Nejvíce hledané skupiny
Nyní se opět zaměříme na chování potenciálního zákazníka a zjistíme, podle čeho váš produkt nejčastěji hledá. Díky tomu pak určíme, které z vytypovaných kategorií budou pro úspěch vašeho webu nejdůležitější.   

*Pozn.: Veškerá data o kabelkách, která zde používáme, jsou pouze hypotetická.

Část jinak osmistránkového dokumentu týkající se hledanosti

Hledanost klíčových slov

Zajímá Vás jak si stojí Váš web? Zeptejte se....


Autor: Ivan Vovk Publikováno 16. 12. 2015 12:52
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář